Cím: 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. OM azonosító: 035277 Tel.: +36 1 210-1030 E-mail: fazekas@fazekas.hu
Oldal kiválasztása

Intézményi Akkreditációs Pályázat 2021-2026

ERASMUS-TERV — CÉLKITŰZÉSEK

Célkitűzés 1 : Európai polgárrá nevelés, emberi jogi nevelés

A mai modern, multikulturális társadalmakban érvényben levő eltérő értékek és nézetek az oktatás

keretein belül és általa értelmezhetők legyenek, hogy a fiatalok meglássák a különbözőségekben rejlő

lehetőségeket. A fiataloknak szervezett ún. nemformális tanulási alkalmak fejlesztése (emberi jogi

nevelés); hálózatok és együttműködések kiépítése az iskolarendszerű és másféle tanulás területein.

Mindez azért is lényeges, mivel diákjaink nagy része külföldön tervezi a jövőjét, és emiatt különösen

fontos, hogy valódi európai polgárokká váljanak, toleranciát, empátiát és együttműködést tanuljanak,

világszemléletük nyitott és befogadó legyen.

Az európai tapasztalatok közvetítése elsődleges számunkra, hangsúlyozva, hogy éppen az emberi

jogokban és az azokat védő és erősítő európai intézményrendszerben testesül meg mindaz, amit

közös európai értékeknek nevezünk.


Célkitűzés 2 : Az oktatás európai dimenziójának beépítése a tanulás-tanítás folyamatába

A 2020-as Nemzeti Alaptantervben fontos szerepet kapnak az európai identitás kialakításához

kapcsolódó fejlesztési célok – pl. a nyelvtudás, nyelvhasználat segítségével elért tudás erősítheti a saját

nemzeti azonosságtudatot, az európai közösséghez tartozás érzését, az európai civilizáció történetének,

az európai kulturális örökség, az Európai Unió történetének, az európai intézmények működésének

megismerése hozzájárul az európai identitás megerősítéséhez. Ezek minden tantárgyban, az iskolai

életben megjelennek. Az 2017-ben indított Európai Parlament Nagykövet Iskolája programhoz

csatlakozva folytatjuk munkánkat – aktív ismeretek átadása az Unióról, az Európai Parlamentről,

figyelemfelhívás az európai parlamentáris demokráciára és az európai polgárság értékeire. Célunk a

kollégák és a diákok európai civilizációra vonatkozó ismereteinek és kompetenciáinak bővítése, az

ezeket biztosító stratégiák, módszerek, technológiák elsajátítása, kapcsolatok bővítése, ehhez új keretek

biztosítása.


Célkitűzés 3 : A pályázó pedagógusok vállalják digitális kompetenciáik fejlesztését, a DigCompEdu szinteken való előrelépést a beépítő (B1)- gyakorlott (B2) szintről az irányító (C1)-újító (C2) szintre.

Az intézmény profilja és alaptevékenységei közé tartozó tehetséggondozás, szakmai szolgáltatás

nyújtása, nemzetközi partnerkapcsolatokban való tevékeny részvétel megkívánja az intézmény

pedagógusaitól a digitális technológiák célszerű megválasztását, azok tervezett, készségszintű

alkalmazását szakmai tevékenységük erősítésére, az önálló tanulás támogatására, az egyedi tanulási

nehézségek beazonosítására és megoldására, a hatékony tanulást segítő tantárgyközi kommunikáció

megvalósítására, valamint a digitális értékelési formák kiválasztására és adaptálására. Pedagógiai

szakmai szolgáltatóként elengedhetetlen, hogy tanáraink nyitottak legyenek az új digitális pedagógiai

megközelítések elsajátítására, e tudás intézményi, intézményen kívüli disszeminálására, a mindkét

dimenzióban történő kompetenciamérésre és értékelésre az intézményi hatékonyság növelésének

érdekében. Feladatunk az új pedagógiai megközelítések intézményi szintű megfogalmazása komplex

digitális technológiák beépítésével.


Célkitűzés 4 : Folytatjuk tanulásmódszertani tudásbázisunk bővítését innovatív technikák elsajátításával célként kitűzve módszertani kultúránk megújítását.

A közeljövőben nemcsak a digitális technológia, hanem a járványhelyzet bizonytalansága miatt is a

hagyományos módszertani kultúra megváltozásával szembesülünk. A teljes lezárás vagy jelenléti oktatás

mellett teret nyernek a hibrid formák. A diákok motivációjának fenntartása, a lelki egészségünk

megőrzése és a tanári hatékonyság szempontjainak együttes érvényesítése csak folyamatosan

megújuló, a technikai ismeretek mellett mindezen szempontok (lelki egészség, tanulási eredményesség

és motiváció, hatékonyság) figyelembe vételére alkalmas stratégiai-módszertani-technológiai eszköztár

és a támogató szakmai közösség megléte révén lehetséges. Ennek érdekében szükségesek további

módszertani továbbképzések és a szakmai közösség (nemzetközi-hazai-iskolai szintű) kereteinek

megerősítése személyes és vagy online formában.