1. Erasmus+ Akkreditált intézményi pályázat
Feltöltés alatt
2. Erasmus+ DIGEQ
A DIGEQ Erasmus+ a szlovákiai Futureg, a cseh GLAFKA és a budapesti Fazekas nemzetközi együttműködési projektje, amely segíti a résztvevő intézmények hálózattá szerveződését, és a YOUTH-stratégiával összhangban, interaktívan reagál az internetes zaklatás problémakörére, valamint kapacitásépítést biztosít a covid-járvány és a digitális átalakulás korszakában. A három szervezet együttműködése számos területre terjed ki – többek közt: a nem formális oktatás, a tréningek és kortárs mediáció területén szerzett tapasztalatok és a kiberbiztonsággal kapcsolatos tudás cseréjére, a kölcsönös segítségnyújtás lehetőségeire, a közös megoldások bemutatására. A jógyakorlatok megosztása mellett ötvözzük az oktatási modulalkotásokat ( pl. nem formális képzések, szemináriumok, utánpótlás-nevelés). Főbb eredményeink – többek közt – a jógyakorlat-gyűjtemény, tapasztalatcsere a digitális világról, DIGEQ – oktatási segédanyagok az online mediációról, a fiatalok és az ifjúságsegítők kapacitásépítése, illetve a partnerek közötti együttműködés fejlesztése – tréningekkel, szemináriumokkal, workshopokkal.
A projekt lebonyolítása során, az elmúlt másfél év alatt három nemzetközi találkozó megvalósításban működtünk közre: Dunaszerdahelyen, Prágában és Budapesten. A budapesti tréning házigazdáiként húsz fő, diákokat támogató szakembert láttunk vendégül Magyarországról, Csehországból és Szlovákiából, és megismertettük őket a magyar jógyakorlatokkal, előadásokat, interaktív workshopokat szerveztünk számukra. A projektteam tagjai voltak: Vinis Apolka szociális munkás, mentor, Rábayné Füzesséry Anikó, Veress László és Szabó Márta Mária tanárok. Előadóként köszönthettünk több országos hírű szakembert: dr. Papp Magort, a SOTE Semmelweis Egészségfejlesztési Központ igazgatóját, dr. Kapitány-Fövény Mátét, a Semmelweis Egyetem adjunktusát, dr. Koronczai Beatrixot, az ELTE adjunktusát, Koren Balázst a Yettel ProSuli szakmai vezetőjét, Petró Zsuzsa mediátort, Tarczal-Márta Editet a szegedi Karolina Általános Iskola informatikatanárát. A szervezésben 15 fazekasos diákból álló munkacsoport segítette a program zökkenőmentes lebonyolítását.
A projekt egyik fontos termékeként informatív és tartalomgazdag jógyakorlat-gyűjteményt állítottunk össze Földvári István tanár úr szerkesztésében, amely online is elérhető. Veress László tanár úrral közösen alkottuk meg a HexaTales című történetmesélő, online és offline elemeket ötvöző oktató társasjátékot. A társasjáték koncepciójának lényege, hogy a játék közben a résztvevő fiatalok közösen mesélik el és értelmezik egy online zaklatás történetét, gyakorolhatják a kritikus és elemző gondolkodást, fejlődnek a digitális állampolgársághoz nélkülözhetetlen képességeik. A játék során egy kedves, összetartó, gondoskodó pingvin család főszereplésével készült animációsorozat segítségével értelmezzük az egyes jelenségeket, és kötjük össze az online és offline világot. Az animáció-sorozat két diákunk: Csákány Emma és Nemes Nagy Benedek munkája, felkészítő tanáruk Mészáros Zsuzska tanárnő. A játék fejlesztésében és létrehozásában részt vettek illetve tanácsaikkal, ötleteikkel, alkotó tevékenységükkel közreműködtek: Bott Lívia PhD jogász, mediátor, Kovács Margó jogász, Pomichal Vajk mérnök, PhD hallgató (Futureg, Szlovákia), a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai és tanulói közül: Mészáros Zsuzska, Földvári István, Veress László (tanárok), diákalkotók: Farkas László, Csákány Emma, Goneth Márk, Horváth Patrik, Tóth Ambrus, Nemes Nagy Benedek (tanulók).
A programok a DIGEQ – Digital Intelligence growth via Emotional Quality of Youth
No.:2021-1-SK02-KA210-YOU-00003391 Erasmus+-projekt keretében kerültek megrendezésre.
Szabó Márta
2023.06.20.
Képek:
Partners: