Cím: 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. OM azonosító: 035277 Tel.: +36 1 210-1030 E-mail: fazekas@fazekas.hu
Oldal kiválasztása

A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI

Az e-Ügyintézés felületén 2021. június 15-től június 22-ig megnyílik a lehetőség a szülők/törvényes képviselők részére, hogy – a középfokú intézménybe felvételt nyert – gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. 

Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
a)    A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája használja a KRÉTA rendszert
A szülő/törvényes képviselő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére.
Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő/törvényes képviselő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

b)    A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert
A szülő/törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozása után belép a KRÉTA e-Ügyintézés felületére és kiválasztja a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. A felületen kitölti a gyermek személyes és lakcím adatait, továbbá a szülők/törvényes képviselőkre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.
Mindkét esetben a szülő/törvényes képviselő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat, és dokumentumokat. 
Abban az esetben, ha a szülő/törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő/törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Ha a szülő/törvényes képviselő azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők/törvényes képviselők által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.

Abban az esetben, ha a dokumentumok küldése e-mailben már megtörtént, kérjük, hogy az eredeti dokumentumokat, a tanulók szeptember elején a Titkárságon leadni szíveskedjenek! 

Az utolsó (jelenlegi) tanév végi bizonyítvány másolatát is kérjük mielőbb beszkennelve/fényképezve a titkarsag@fazekas.hu-ra megküldeni, mert csak a kitöltött, visszaküldött dokumentumok, és a bizonyítvány másolatának megérkezése után válik véglegessé a beiratkozásuk. A KRÉTA-ból kinyomtatott, nem hitelesített bizonyítványt is elfogadjuk! A bizonyítvány leadása az osztályfőnöknek az első tanítási napon történik!

Nagy előnyt jelent a szülő/törvényes képviselő részére, ha a beiratkozással érintett gyermekének az általános iskolai KRÉTA rendszeréből – gondviselői jogosultsággal – lép be az e-Ügyintézés felületére, és onnan a „Beiratkozás középfokú intézménybe” menüpont felületén keresztül kezdeményezi gyermeke középfokú intézménybe történő beiratkozását. Ez esetben ugyanis a rendszer betölti a gyermek személyes adatait a beiratkozás felületére, és a szülőnek/törvényes képviselőnek csupán az ezen felül szükséges adatokat kell megadnia a beiratkozási kérelem megküldéséhez.
Az elektronikus ügyintézés az intézmények munkáját is segíti, mivel a középfokú intézménynek nem egyesével, „kézzel” kell rögzítenie az adatokat a KRÉTA rendszerben.

Aki az elektronikus beiratkozást semmiképpen nem tudja megoldani, annak lehetősége van 2021.06.22-24. között, időpont egyeztetés után (melyet a rozsa@fazekas.hu e-mail címen egyeztethet, Rózsahegyi Krisztinánál), a személyesen történő beiratkozásra.

A beiratkozott tanulók „Befogadó nyilatkozatát” a „beiratkozást” követően postázzuk az előző iskola címére.

Budapest, 2021.06.11.

Iskolavezetés